Thursday, December 9, 2010

anak erra vs.elysaa...

appy fmly...sjer jer nk selitkn..

ari ne nk awl pg lak updte blog..(awl ker dah nk kul10 kot hehe)ak da bosan ah duk cne..wndu ngn mak ak,ngn masakkn mak ak...smua ah ak rndu..ee...xnk la crta yg sedy2 ne..ari ahd ne..Insya'Allah,smpi sem4rna...i luv semporna...smgt plk ak..hahhaha

ari ne ak nk crta psl baby yg ak jaga ne..Nazlifah Elysaa Natasah...nama pn da pjg sgt..pning siot,npa ah ngn letak nama pjg sgt..nt lau da besar nk pggl ape..aishh..t'ingat la dak UTeM..bmata alah2 korea ne...hasnol...nama dia pjg sgt...ak pn da xingat...(iklan jap)

bblk ke crta baby ne...dr ak dtg kt umah ne,keja ak jaga bby ne jer..jaga baby ne kdg2 bst kdg2 xbst gak...lau da nangis mmg ak xska...cz ak xtaw dia nk aper..lau la dia gtaw...'kak jila nk susu'..kn bst xla ak ssh nk cari ape yg dia nk..tp...baby kn mmg xreti ngn b'ckp pn...so ak sbg seorg pnjaga tpksa tabah jak la mlyan krenah baby ne...emmm...(mjaga ngn tpksa)

Nazlifah Elysaa Natasah


ktaowg biase pgl dia 'puteri'...enth sbb aper yg ak dgr sbb elysaa ne ppuan tp ak rasa xkait langsung xkn smua baby ppuan nk pggl puteri..ah lantak dowg ah janji appy...=)..tp lau ak pggl dia elysa jer...cm anak erra gtu...hrpn2 ah dia cntik cm anak erra tu...amin..=)...

elysa,ne da mkn nestm...tp xda gigi ag...br 6 bln kot...
ak ska ngn elysa ne lau dia senyum..dia ade lesung pipit...dua2 ag...cute gtu...tp dia xda rambut..haha..xape lau da besar nt kompom da byk rmbt...leh ikat2...


anak erra..sma jer ngn elysaa...botak2 gtu..=)


pg td mmber ak msj...tnya ah psl rutin ak ari ne...crta pnya crta..msuk ah dlm bab2 jaga bby ne..dia tnya psl baby ne so ak pn crta la bab yg ak plg ska jaga baby ne...ak plg ska bg dia mkn...cz bleh cubit2 dia bg nangis..haha...mmbr ak tu siap tnya ag...'lau mak dia bg makan dia nangis ker'..jwpn ak,mst xnangis...mak dia mst ah dia ska...mmbr ak tu siap suggst ag...manja2 kn dia ah...aishhh...ak da cukup manja2kn dia kot..ak suap dia pn pnya la lemah lembt tp sbnrnya.....ak kasar kot...cian baby tu...emm...thn2 jer la yer elysa...=)

lau ak dukung dia..dia ska sgt tarik rambut ak...ee...'elysaa sakit la weiiii'...tahan jer la ak...geram yg tr'amat ne..nsb baek ko bbay elysaa lauu x..jaga ah ko...emmm...n
nsb baek gak la dia ne cumel...hahahahah


ak pn myibuk gak..=)

ape2pn...syg ko elysaa...=)

ak xska ngn air...

xska ngn air ok...emm..alamtnye xmnum air la...badan pn xbmaya jwpnya...hahah..aish..xkait langsung ngn bnda yg ak nk crta ari ne..hehe..

ak xska air cz.....ak mmg xska mndi..haha..opss...lau la ade llaki 'encam n pmbrsih'...kompom2 rejct ak haha..ah lantak ak...ska ati ak la lau xska mndi..lau ang nk rjct ak..ak pduli aper..'kumbang bkn sekor kot'..ader rmai ag...hahahah..bajet hot lak ak ne..

rjin gler bdk ne mndi..lau lwn ak mst dia ag rjin..haha

da kul 8 lbh ak lum mndi ag...mlsny nk mndi...nmpk toilet pn ak mls..air2...npa la proses nk mndi tu lma sgt...i btl2 xska...ak setuh air pn..lau ak haus,ambl air smbyg,pas mkn tu jer dlm shari ne..ak mndi pn lau mck ak ne da m'bebel...'jila,p la ko mndi..perawan mna bleh mls mndi..mst brsih2..ko ne...tua sdh ko..brsih2 la knuk ko'..lau mck ak da mbebel..ak diam jer la..tp dlm ati..mmg da mndidih+nk gelak..,tp lau fkr blk btl gak..mst jd p'brsh ne..so pas ne kna rjin2 mndi...tp..lau owg tu xmndi dia xbrsh ker..emmm...pening2...xaper ah...jnji amaln2 laen kna ah brsih n jaga slalu...btl tk????...hehehe...siaper stuju ngn ak angt kaki...=)


ne pic adk ak..mndi2 kt kg...rndu ngn dier..=)


cm mna ah ngn owg yg mndi smpi 5 kli shari..aishh,kompom ah bdn dia brseri2...hahaha..tingat lak mmber ak(ahli2 geng 12)..dia ne rjin mndi...pantang jer b'peluh nk mndi..rugi ah siaper kawen ngn dia ne hahah(sesi kutuk mmber lak..hihi)...bil air btimbun ah jwpnye..haha..tgok cm ak..shari mndi skli jer...so kpd smua llaki2..meh ak kawen ngn ak..(promet diri sndiri lak..=)


opss..tingat lak mmber ak sorg ne(ahli2 geng 12 gak)...dia ne aishh..bab mndi mmg sgt pmls,sma ngn ak jer tp rasanye dia ag truk kot..haha..(msuk lak dlm sesi kutuk mmber sndiri ag)...lau dia baca jan jak dia kcik ati sudee...sjer je nk crta psl ko...syg lbh ngn ko..=)...bblik psl dia ne...mmg lawak ah dia ne..mmg xska mndi..lau mndi pn kjap jer..mmg jimat ah dia ne..kai syampo pn sbln skli jer...haha..mmg sgt jimat...nsb baek ah ak ne ppuan lau ak llaki,ak ah owg ptma tackle dia...haha..(mst mak dia xnk ngn ak cz ak bdk sabah...haha) mmg jimat bil air..jimat alat mndi...n jmat smuanye la...leh save bajet lau hdp ngn dia neh...tp dr sudut yg laen mmg dia ne sgt baek..mmg trbaek ah dr ladang...haha..=)

pic ne mmg genap 12 owg



rndu lak ngn mrka2 ne..
tp lau kt sna
cm xska jer..

ape2pn nt ak jmpa2 mrka gak..hehe
syg kowg geng 12
;)

Tuesday, March 23, 2010



..AsSaLaMuaLaIkUm..

ari ne sye nk bkongsi crta ckit..
crta ne sye dpt dr fb
SITI NURSAFURA..
crta ne btl2 myetuh ati sye
hnggakn air mata ne tdk ttahan..
;(

btapa lalainye la kta ne..
mnusia akhr zaman...
sye sndiri pn kian alpa ngn khdpn duniawi ne..
Ya,Allah bimbing lah hmbamu ne..:(

kta sring kali mgeluh..
tdk tahan ngn dugaan..
mudah marah..
kta tdk tahan ngn ujian Yang Maha Esa..


Kpd smua rakan2 ku..
marilah kta bsma2 mgambil iktbr dri crta shbt kta ne..
smoga ianya akn mberi bribu pgajarn kpd kta...


luangkan masa kalian untuk membaca.. ambil peringatan dari Baginda Nabi sempena keputeraannya tahun ini.. tunjukkan kecintaan pada Rasulullah s.a.w...


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ya Allah..lancar jari ini menaipkan sebuah pengalaman yg amat berharga dr seorang insan yg dipilih Allah utk berjumpa Nabi Muhammad s.a.w. melalui mimpi hari Khamis, 16 Rejab 1427H bersamaan 10 0gos 2006.

Nama yg dipilih oleh ayah beliau adalah Syamimi yg bermaksud 'kesayanganku', jua gelaran Nabi pada puteri kesayangan Baginda, Fatimah. Ketika khilaf memilih nama itu, ayah beliau mengharapkan mudah2an suatu hari nanti anaknya akan menjadi salah seorang mutiara kesayangan Rasulullah s.a.w. Alhamdulillah, doanya makbul selepas 23 tahun kelahiran anak sulungnya daripada 8 adik-beradik.

Al-Quran 30 juzuk terpelihara kemas dalam hatinya. Beliau menghabiskan masa 3 tahun utk menghafal 30 juzuk Kalamullah ketika berada di negeri kelahirannya. Beliau hafal sendiri utk memenuhi harapan ibu ayah yang mengharapkan ada dalam kalangan anak mereka menjadi seorang hafiz atau hafizah. Sebagai anak sulung, beliau mengambil tanggungjawab ini utk menjadi contoh kpd adik2 yg lain. Setiap hari beliau hafal 2 mukasurat Al-Quran dan tasmi' dgn ustaz di sebelah rumahnya. Sekarang beliau pelajar tahun 4 jurusan Undang-Undang Syariah di universiti ini.

Akak ni memang diuji dengan sakit yg tak tahu apa punca sejak lebih setahun yg lalu. Sakitnya rasa seperti ditikam-tikam dengan pisau di bahagian belakang tubuhnya, tambahan pula kaki yang sakit di bahagian lutut sejak 8 tahun lalu tidak pernah sembuh. Pernah satu ketika, selepas makan, beliau muntah bersama segumpal rambut dari kerongkongnya. Penderitaannya hanya Allah dan dia sendiri yang tahu. Sudah lama beliau tidak terdaya ke kelas kerana sakit itu membuatkan dia tidak dapat berdiri atau berjalan. Hilang selera makannya hingga badannya susut hampir 13 kg. Beliau hanya menggagahkan diri untuk pergi berwudhu' 2 hingga 3 kali sehari. Wudhu' itu dijaga sebaik mungkin untuk ibadah sepanjang hari.

Hari2 yang dilaluinya dipenuhi dgn membaca Al-Quran dan qiamullail sebagai pendinding daripada gangguan yg terus2an menyakiti diri. Diceritakan makhluk2 halus itu akan mengganggunya terutama pada waktu sebelum Subuh, Zuhur dan Maghrib. Beliau telah banyak berubat di merata tempat, berjumpa doktor2 pakar, malah ulama' yg faqih dalam ilmu perubatan islam serta akhir sekali bertemu sorang lecturer di sini. Tapi beliau hanya mampu bertahan. Pesan ustaznya, setiap kali beliau sakit, banyakkan baca Surah Al-Baqarah.

Pagi Khamis itu, beliau berniat utk hadir kuliyah sebab sudah terlalu lama tidak mampu ke kelas. Beliau bangun kira2 jam 4.30 pagi utk solat. Berbekalkan sedikit kekuatan yg digagahkan, beliau ke bilik air utk berwudhu' dgn memapah dinding dan segala apa yg mampu membantu beliau untuk berdiri. Habis berwudhu', beliau jatuh tersungkur, rasa seperti ada yg menolak keras dari belakang. Tika itu beliau sudah tidak mampu berdiri, justeru beliau merangkak ke bilik. Sampai saja di bilik, beliau ketuk pintu dan rebah di depan bilik tersebut. Disebabkan sakit yg mungkin dah tak tertanggung, dengan spontan beliau niatkan, "Ya Allah, kiranya mati itu baik untukku, aku redha, tapi kiranya Engkau ingin aku terus hidup, aku ingin dengar kata-kata semangat drpd Rasulullah s.a.w. sendiri.."

Kemudian beliau pengsan. Sahabat2 sebilik mengangkat beliau ke dalam biliknya dan di baringkan di sana . Waktu itu, sahabat2nya telah pun 'forward message' pd rakan2 yg lain agar dibacakan surah Yasin kerana beliau nampak sudah nazak. Malah mereka telah sedia dgn nombor2 ahli keluarganya utk dihubungi kiranya ada apa2 berlaku dengan izin Allah. Kira2 jam 11 pagi itulah, ketika tertidur dgn tenang dalam waktu qoilullah, beliau bermimpi. Beliau sedang terbaring dalam keadaan memakai telekung dgn tangannya diqiam seperti dalam solat di suatu tempat asing yang sangat cantik. Beliau terbaring di sebelah mimbar dan kelihatan banyak tiang di sekitarnya.

Tiba-tiba datang seorang Hamba Allah dgn wajah yang bercahaya dari arah depan dan berdiri hampir sekali, kira2 2 meter dari beliau. Wajahnya SubhanaLlah..indah sekali, tak dapat nak digambarkan. Beliau tertanya2, siapakah orang ini? cantik sekali kejadiannya dan hati beliau rasa sangat tenang dgn hanya melihat wajahnya. Dirasakan seluruh kesengsaraan yg ditanggung selama ini lenyap begitu sahaja. Kemudian, Hamba Allah itu mengatakan, "Assalamu'alaikum, ana Rasulullah.." Subhanallah..baginda Nabi rupanya! Nabi memakai jubah putih dan kain serban berwarna hijau di atas bahu baginda. Beliau nampak dgn jelas mata Baginda Nabi, janggut Baginda, rambut Baginda, kain serban di atas bahu Baginda dan tubuh Baginda. Kemudian Nabi katakan "Enti fil masjidi" (kamu sekarang berada di masjidku, Masjid Nabawi).. Allahuakbar!

Kemudian Baginda Nabi s.a.w. berkata: QalAllahuta' ala; "InnaAllahama' assobirin" (sesungguhnya Allah bersama orang2 yg sabar). Ketika mendengar suara Nabi mengalunkan Kalamullah, terasa bergema suara merdu Nabi di seluruh alam. Sememangnya Baginda sebaik-baik kejadian dan diciptakan dgn penuh kesempurnaan. Nabi katakan (dalam lughahl arab, tp diterjemahkan di sini) ; "Ya Syamimi, dengan berkat kesabaran enti, dgn sakit yg enti tanggung selama ini, dan dgn berkat Al-Quran yg enti pelihara di dlm hati, maka Allah bukakan hijab utk enti nampak ana.." Ketika Nabi menyebut Ya Syamimi, terlintas di hatinya "Ya Allah..Baginda kenal ummatnya!". Ya Rasulullah... Ketika itu, beliau dapat merasakan baiknya Allah, memberikan nikmat yg begitu besar buat dirinya.

Kemudian Nabi katakan lagi; "Sampaikan salamku buat sahabat2 seperjuangan Islam. InsyaAllah, kita semua akan berjumpa nanti.." Nabi s.a.w. kemudian melafazkan; "Ummati.. ummati..ummati..." dan beliau nampak jelas Nabi menangis saat itu. Beberapa titisan airmata Baginda yg suci mengalir utk ummat Baginda! Kemudian Baginda Nabi melangkah pergi. Beliau merintih, "Jangan pergi Ya Rasulullah.." tetapi Baginda tetap pergi. Subhanallah, walaupun kita tak pernah bersua dgn Nabi yg mulia, Baginda kenal dan sentiasa ingat akan ummatnya. Beliau sendiri tidak pasti, apakah Baginda menangis kerana rindu kepada ummatnya, atau mungkin saja baginda sedih dgn ummat akhir zaman ini? wallahua'lam...

Sedar daripada tidur yg amat indah pengisiannya itu, beliau masih dikelilingi oleh rakan2 yg turut terdengar rintihan beliau dalam tidurnya "Jangan pergi Ya Rasululah..." Beliau kemudian menceritakan kpd para sahabat tentang mimpinya sekaligus menyampaikan salam Rasulullah buat ummat Baginda. Semua yg mendengar menangis lantaran rindu pada Nabi. Rasa malu pada Nabi krn kita jarang2 ingat pada Baginda sedangkan kita amat terhutang budi padanya. Lebih2 lagi kita sedar bahawa hanya syafaat Bagindalah yg dikejar di akhirat kelak.

Ya Allah..ketika itu, tiada kata yg lebih tinggi drpd kalimah Alhamdulillah utk di rafa'kan pada Allah atas ni'mat yg begitu besar yg Allah berikan pada dirinya. Rasa tak layak dirinya menerima anugerah dgn ujian yg hanya sedikit berbanding insan2 yg lebih berat diuji oleh Allah. Kiranya ada kalimah pujian yg lebih tinggi dr Hamdalah, pasti akan beliau sebutkan buat Allah Yang Maha Kaya. Semuanya terangkum dalam Rahmat-Nya yg melimpah ruah. Rasa sakit masih menular di tubuhnya. Cuma kali ini dia bertekad tidak akan menangis lagi utk kesakitan ini.

Usai solat Zuhur, rasa sakit yg ditanggung makin hebat. Tak pernah beliau merasakan sakit yg sebegitu rupa. Terasa panas seluruh badan dan seluruh tubuhnya rasa ditikam pada setiap penjuru. Kalau dulu, beliau akan menangis dalam menghadapi kesakitan, namun pada waktu itu beliau pujuk diri utk tidak menangis. "Apa sangatlah sakit yg aku tanggung ini berbanding nikmat yg Allah telah bagi utk melihat Baginda Nabi s.a.w.."

Kemudian beliau tidur. Beliau terus rasakan berada di tempat tinggi, tempat yg biasa hadir sepanjang beliau menerima gangguan. Beliau katakan "Ya Allah, apa lagi yg hendak Engkau berikan buat hambamu yg hina ni, rasa malu sangat dengan-Mu Ya Allah..." Kemudian dgn izin Allah, datang empat orang yg berpakaian serba hijau. Salah seorang daripadanya mengatakan; "Assalamu'alaikum Ya Syamimi..Rasulullah s.a.w. sampaikan salam buatmu. Kami utusan Rasululah..Nahnu khulafa' ar-rasyidin. Ana Abu Bakr, ini Ummar Al-Khattab, Uthman bin 'affan dan Ali.." Subhanallah..Saidina Abu Bakr memperkenal dirinya dan ketiga2 sahabat yg mulia. Beliau nampak sendiri, Saidina Abu Bakr yg amat lembut perwatakannya, Saidina Ummar dgn wajah tegasnya, Saidina Uthman yg cantik sekali dan Saidina 'Ali yg agak kecil orangnya.

Para Sahabat mengatakan; "Kami diutuskan oleh baginda Nabi utk membantu enti.." Kemudian keempat2 mereka membacakan ayat 102 surah Al-Baqarah yg bermaksud:

"Dan mereka mengikuti apa yg dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman. Sulaiman itu tidak kafir tetapi syaitan-syaitan itulah yg kafir, mereka mengajarkan sihir pada manusia dan apa yg diturunkan pada 2 malaikat di negeri Babylon iaitu Harut dan Marut. Padahal keduanya tidak mengajarkan sesuatu kepada seseorang sebelum mengatakan 'sesungguhnya kami hanyalah cubaan (bagimu) sebab itu janganlah kafir.' Maka mereka mempelajari dari keduanya (malaikat itu) apa yang (dapat) memisahkan antara seorang (suami) denagn isterinya. Mereka tidak akan dapat mencelakakan seseorang dgn sihirnya kecuali dengan izin Allah. Mereka mempelajari sesuatu yang mencelakakan, dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan sungguh, mereka sudah tahu, barang siapa membeli (menggunakan sihir) itu, nescaya tidak akan mendapat keuntungan di akhirat. Dan sungguh, sangatlah buruk perbuatan mereka yang menjual dirinya dgn sihir, sekiranya mereka tahu.."

Selesai membaca ayat itu, para sahabat Nabi menghembus pada makhluk2 yang sedang mengganggu beliau dan mereka semua hancur terbakar. Subhanallah..waktu itu terus terasa seolah2 tubuhnya yg sakit dahulu ditukarkan Allah s.w.t. dgn tubuh yg baru. Hilang segala kesakitan yg setahun lebih ditanggung beliau dgn sabar. Saidina Abu Bakr mengatakan; "Inilah ganjaran besar dari Allah buat orang-orang yang sabar.." Kemudian, para sahabat Nabi yg mulia pun pergi meninggalkannya.

Selesai mimpi indah yg kedua ini, beliau bangun dr tidur dan terus duduk. Rakan2 sebilik pelik, kenapa beliau dapat bangun dan duduk dgn mudah . Kemudian sahabat2nya itu menyuruh beliau bangun berdiri dan alhamduliLlah..dgn mudah beliau bangun berdiri dan berjalan d sekitar bilik. "Ya Allah, penyakit ana dah sembuh.." Semua sahabat yang ada di situ bergembira dan menangis. Kemudian beliau segera ke bilik air untuk berwudhu'. Dengan tubuh yang 'baru', beliau sujud syukur pada Allah s.w.t. "Ya Allah, kiranya di beri tempoh sujud 100 tahun pun belum dapat diriku menjadi hamba-Mu yg bersyukur atas nikmat yg telah Engkau berikan.."

Beliau berpesan pada kami; "Adik-adik, wajarlah para sahabat Nabi yang mulia sanggup mati demi mempertahankan Baginda. Akak yang diberi rezeki melihat Nabi tak sampai pun 5 minit dah rasa tak sanggup berpisah dengannya. Kalau boleh, nak duduk je di bilik untuk beribadah pada Allah dan mengenang wajah Nabi yg mulia. Tapi menyedari banyak lagi taklifan dan tanggungjawab kita atas muka bumi Allah ini, maka hidup mesti diteruskan. Sekarang ini hati akak tenang sangat..kalau boleh, nak je akak pinjamkan hati ni walau hanya sesaat agar adik2 dapat merasakan betapa beningnya hati ini. Tapi itu tak mungkin kan , mungkin ini bahagian akak, bahagian kalian? Hanya Pemiliknya Yang Maha Tahu. Akhir sekali akak ingin katakan, tak rugi kita bersabar..."

Keperibadiannya indah. Cerminan al-Quran katanya 'Aisyah ra. Dari semua aspek kehidupan, diperagakannya hanyalah kesyumulan. Allah mengajar manusia berkehidupan di muka bumi ini melalui baginda. Menuruti sunnahnya adalah pahala. Kasih sayangnya tiada bertepi, dari yang kecil hingga yang tua, dari hamba hingga ke bangsawan, dari dulu sampai sekarang, hingga ke akhirnya.. Dialah peribadi unggul sepanjang zaman. Mencintainya suatu kemuliaan...

Pernah suatu ketika Rasulullah berkumpul didalam satu majlis bersama para sahabat. Tiba-tiba bergenang air mata baginda s.a.w. Para sahabat gelosah melihat sesuatu yang tidakmereka senangi di wajah Rasulullah saw. Bila ditanya oleh Saidina Abu Bakar ra, baginda mengatakan bahawa terlalu merindui ikhwannya.. Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanya Rasulullah saw, "bukankah kami ini ikhwanmu?" Rasulullah menjawab, "Tidak, kamu semua adalah sahabatku.. ikhwanku adalah umatku yang belum pernah melihat aku tetapi mereka beriman dan sangat mencintaiku... Aku sangat rindu bertemu dengan mereka.."

Sesungguhnya Allah dan malaikat-malaikat-Nya bershalawat untuk Nabi. Hai orang-orang yang beriman, bershalawatlah kamu untuk Nabi dan ucapkanlah salam penghormatan kepadanya (al-Ahzab:56)

p/s: sungguh...berderaian air mataku mengalir..daku rindu akan dirimu..Ya Rasulullah!
(kisah ini dinukilkan oleh sahabat Syamimi hasil pengalaman benar yang telah dilalui..pernah disebarkan melalui e-mel & blog sebelum ini..)

sesungguhnya,ana sangat bersyukur kerana dilahirkan didunia ini sbgai ummat nabi Muhammad S.A.W...
banyakkan lah berselawat dan mendengar zikir..insyaAllah kita semua akan mendapt syafaatnya di Akhirat kelak..wallahu'alam..(*_*)

Tuesday, February 23, 2010

HaTiKU BeSuArA..



.....ASSALAMUALAIKUM...




langkh yg sterusnye dlm phgasiln blog..
akhrnye ak ade lagu sndiri...ahahaah tima kasih MADIHAH MUSTAFHA....
cz tlg ANA JE LA,nt ana blnja ais krm ye..:)




lagu ne bst sgt 'Dinda'
btape pntg le wanita diati ssorg tue kn..
bla le ak dpt llaki cm ne...
emmmm....dlu da ade yg jaga krg sbbkn salah diri sndiri...
huhuhuhuhuhu...



feel abis lak ak...

lah crta lma brle ianye blalu..
jdkn yg dlu tue sbgi pgajaran Wahai ShAzAiLaAnA..")





tq..smua kwn2 ana..
SuE,fUzA,zItA,kAmA,tIka,NaJaH,mAtUn.SeHa,FaTin,YaNa,wAni
cz trma ana jd mmber korg brpn xfhm bhs ana kn..
ape2pn TQ....korg le yg plg best...:)




Hati....ooo...hati...

(tiba2 lak yer!!!!!!!!)
tenanglah engko....
tiba2 lak cm sedih
.......uhhuhuhuhuuh......
ingat SeMpOrNa kot????




...'ApE yAnG kItA mILiKi ArI nE Tdk AkN keKaL SeLaMaNye...
..So,HaRGaiLaH sEmNtrA kItE mSh MeMiLiKiNyE'...

Sunday, February 21, 2010

starting my blog...:)

.....ASSALAMUALAIKUM......

...namaku...

SHAZAILAANA
mmber ak pggl ak ANA je la..
'fuza cntik tp lepas ak le'..ihihihihi



ari ne ak da ade blog..
tq fuza n kama...
akhrnye ak ade blog sndiri pas ne bleh jd mmber korg kt blogsport...hahahah


coretan hatiku...:)

indahnye hidup bla brsamanye..
tika ati bsatu smuanye indah..
tika ati bkecai..
smuanye tnggl hnya mimpi...



ooo...khidupn hnya ilusi smntra..
kta hnya sbgai watak yg mgerakknye..
ttp smuanye tlh trsurat..
n yg pasti stp yg brlaku pasti ade hikmahnye...

aku..

ASSALAMUALAIKUM

..namaku...
SHAZAILAANA
kwn2 biase pggl ak Ana je la



xtau nk tulis ape ne je la...
ari ne adlh ari ptma ak bt blog..
ak bljr bt blog dr MAHFUDZAH MUSTAFA


dia mgajar ak plbgi ilmu...
dia temanku....
teman kt UTeM je...ahhahahah